Lucerne Valley English

Zentralschweiz Deutsch


AKTUELL

Individuals

Top Teams

Top Events

Creations

Companies

Institutions

Services

  

Traditional Tunnel Boring Machine

  In 2014, the "New Alp Transversale", a base tunnel of 57km, will traverse the Swiss Alps - the longest railway tunnel of the world. The plan foresees simultaneous headings of differing lengths from five points of attack, dividing the tunnel into five sections. Two variations were developed, based on different heading techniques, one using the tunnel building machine, and the other traditional blasting.

Further Information


Tunnel Building Unit called GABI - with 440 m the largest machine of the world: The first of a total of 4 tunnel building machines for the Gotthard Railway Tunnel in the Herrenknecht AG Manufacturing Shop, awaiting delivery. The boring unit has a shield diameter of 8.83 m and weights a hefty 3050 t.

2014, ein halbes Jahrhundert nach dem ersten Projekt, soll unter dem Gotthard - zwischen Erstfeld und Bodio - der mit 57km längste Eisenbahntunnel der Welt in Betrieb genommen werden. Der Tunnel besteht aus zwei Einspurröhren mit zwei Multifunktionsstellen, Spurwechseln und 180 Querschlägen, so dass jede Röhre der anderen als Notröhre dienen kann.

Mehr Information



Longest Tunnels of the World

Gotthard Base Tunnel 2014 (ch) 57 km

Sei-kan 1988 (jp) 54 km

Euro Tunnel 1994 (fr, uk) 50 km

Loetschberg Base Tunnel 2007 (ch) 35 km

Guadarrama 2007 (es) 28 km

Hakkoda 2013 (jp) 26 km