In 2014, the "New Alp Transversale", a
base tunnel of 57km, will traverse the
Swiss Alps - the longest
railway tunnel
of
the world. The plan foresees simultaneous
headings of differing lengths from five
points of attack, dividing the tunnel into
five sections. Two variations were
developed, based on different heading
techniques, one using the tunnel building
machine, and the other traditional
blasting.
Further
Information
|
Tunnel
Building Unit called GABI - with 440 m the
largest machine of the world: The first of
a total of 4 tunnel building machines for
the Gotthard Railway Tunnel in the
Herrenknecht AG Manufacturing Shop,
awaiting delivery. The boring unit has a
shield diameter of 8.83 m and weights a
hefty 3050 t.
|
2014,
ein halbes Jahrhundert nach dem ersten
Projekt, soll unter dem
Gotthard - zwischen
Erstfeld und Bodio - der mit
57km längste Eisenbahntunnel der
Welt in Betrieb genommen
werden. Der Tunnel besteht aus zwei
Einspurröhren mit zwei
Multifunktionsstellen, Spurwechseln und
180 Querschlägen, so dass jede
Röhre der anderen als Notröhre
dienen kann.
Mehr
Information
|